3 квітня в рамках проєкту Премія HR-бренд Україна за підтримки компанії Sun One, відбулась бізнес-кава, присвячена темі «Як забезпечити сталість людського капіталу 2025: виклики і стратегії». Подія об’єднала близько 60 HR-директорів та керівників компаній, які обговорили стратегічні підходи до збереження кадрового потенціалу в умовах нестабільності.

 

sun one - premiya hr brand 2

 

Однією з тем заходу стало обговорення особливостей роботи з «синіми комірцями». Андрій Самчишин, General Manager Sun One, International Staffing Adviser, презентував порівняння процесу рекрутингу та працевлаштування “синіх комірців” в Україні та Східній Європі, зокрема Польщі, Чехії та Угорщини. Він зазначив, що в Україні зареєстровано 296 стафінгових агентств, що забезпечують працевлаштування 10-15 тис. осіб. Натомість у Східній Європі налічується понад 11 000 агентств, через які працюють близько 1,6 млн “синіх комірців”.

Також торкнулися теми відмінностей у національному складі персоналу: якщо в Україні на одному об’єкті зазвичай працюють представники однієї національності, то в Польщі та Чехії – від 3 до 5, а іноді до 14 національностей. Це свідчить про вищий рівень інтеграції іноземних працівників у Східній Європі та допомагає краще розуміти сучасні тенденції європейського ринку праці.

На тлі високої конкуренції за робочі місця роботодавці цінують працівників, які здатні швидко включатися в робочі процеси. Саме тому завдяки високій працьовитості та якості роботи українські «сині комірці» залишаються затребуваними в Європі.

Українці усвідомлюють, що робота – це не тільки процес, а й результат. Вони здатні швидко адаптуватися до змін та коригувати свої дії у відповідності до поточних обставин. Крім того, українці мають високий потенціал для кар’єрного зростання: багато з них займають позиції середнього управлінського рівня в Східній Європі, зокрема керують складами та змінами, – підкреслив Андрій Самчишин.

 

sun one - premiya hr brand

 

Говорячи про тренди на найближчі роки, генеральний директор Sun One відзначив поступову інтеграцію іноземних працівників на український ринок праці, що стане можливим за умов:

  • завершення бойових дій;
  • зниження вартості отримання дозволів на працевлаштування іноземців;
  • готовності суспільства до інтеграції представників інших національностей.

В ході бізнес-кави порушили й питання еволюції бренду роботодавця в умовах конкуренції за таланти. Лариса Онипко, лідерка Премії HR-бренд Україна, наголосила на важливості створення надихаючої мети для працівників, формування національної ідентичності та актуалізації ціннісної пропозиції роботодавця відповідно до очікувань співробітників і кандидатів. Вона також підкреслила необхідність працювати з різноманітністю та інклюзивністю, залучаючи молодь, ветеранів, ВПО і жінок, а студентам – активно пропонувати можливості для навчання, розвитку й працевлаштування, щоб молодь залишалась будувати кар’єру в Україні.

Катерина Цибур, директорка з персоналу компанії NOVUS, поділилася стратегіями утримання лінійного персоналу в умовах сучасного ринку праці. Вона відмітила важливість розробки внутрішніх програм навчання, наставництва та адаптації нових співробітників, що сприяють їхньому професійному розвитку. А одним із ключових напрямків роботи компанії відзначила створення комфортного робочого середовища та умов для залучення і утримання молодих кадрів.

Світлана Мозгова, директорка по роботі з персоналом, корпоративного партнерства та комунікацій компанії «Астарта» представила програму «Активне та здорове довголіття» для співробітників старшого віку. Програма включає медичні обстеження, фізичну активність, психологічну підтримку та здорове харчування і спрямована на покращення якості життя працівників, підвищення їхньої мотивації та продуктивності.

Про психологічні наслідки війни, зокрема ПТСР та “Український синдром” говорив Михайло Матяш, доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри загальної і медичної психології Національного медичного університету ім. О.О. Богомольця. Він наголосив, що роботодавцям та HR-директорам слід бути готовими до повернення ветеранів до компаній, навчитися правильно приймати, адаптувати та підтримувати таких працівників.

 

sun one - premiya hr brand 5

 

Захід Премії HR-бренд Україна об’єднав лідерів для обговорення сталості людського капіталу в умовах нестабільності. Учасники підкреслили важливість інтеграції іноземних працівників, підтримки кар’єрного зростання, а також створення комфортних умов для працівників через навчання та психологічну підтримку. Обговорювались стратегії адаптації ветеранів та молоді, а також розвиток інклюзивних програм для утримання кадрів.

sun one - premiya hr brand 4



    Залишити коментар

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *