Аутсорсинг та аутстафінг — дві поширені стратегії для залучення зовнішнього персоналу задля виконання завдань для компанії-замовника. Попри те, що обидві концепції передбачають надання кадрових послуг, існують суттєві відмінності між ними. В обох випадках співробітники включаються до штату організації, що надає послуги аутсорсингу або аутстафінгу, яка несе відповідальність за виплату зарплати та управління всіма кадровими питаннями.


Аутсорс та аутстаф: різниця у підходах

Основна відмінність між аутсорсингом та аутстафінгом полягає в договорі. У випадку аутсорсингу роботодавець укладає угоду на виконання конкретної робочої послуги, такої як бухгалтерський чи юридичний супровід. Йому не важливо, хто саме виконуватиме цю функцію, оскільки його цікавить результат, а не наймання конкретного співробітника. Завданням аутсорсингової компанії є надання необхідних кадрів для виконання цього завдання, забезпечення нормального перебігу робочого процесу та досягнення цілей, встановлених у договорі.

Аутсорс и аутстаф: основные отличия подходов к найму сотрудников

З аутстафінгом ситуація інша: роботодавець укладає угоду про надання певних категорій персоналу із конкретними кваліфікаціями, стажем роботи та іншими характеристиками.

Отже, різниця аутсорсингу та аутстафінгу полягає в меті. Перший підхід пов’язаний з передачею певної функції сторонній організації, тоді як другий передбачає надання персоналу для виконання конкретних завдань.


Функціональні особливості аутсорсу та аутстафу

Традиційно вважають, що аутсорсинг охоплює виключно інтелектуальні завдання, такі як бухгалтерія, проєктування, IT, управління персоналом. Однак фактично це визначення надто вузьке, воно не відображає всього спектра послуг, які можна передати. Сфери робіт, що підлягають аутсорсингу персоналу, набагато різноманітніші, вони можуть включати:

  1. Обслуговування складу.
  2. Дрібні будівельні роботи.
  3. Здійснення виробничих операцій.
  4. Прибирання та клінінг.
  5. Транспортні послуги та перевезення тощо.

Зазвичай на аутсорсинг передаються різні завдання, крім основних бізнес-процесів компанії.

Відмінності аутсорсингу та аутстафінгу полягають у тому, що другий підхід дозволяє передати практично будь-які види робіт, у тому числі й ключові бізнес-процеси організації.


Відмінності аутсорсингу й аутстафінгу при наймі співробітників

Розуміти, у чому різниця між аутсорсингом та аутстафінгом важливо для того, аби визначити, який метод відповідає потребам компанії. У разі аутсорсингу організація передає певні функції чи завдання підряднику, який зобов’язується забезпечити позитивний результат. Це може означати повне звільнення від відповідальності при виконанні конкретних допоміжних функцій.

Аутсорс и аутстаф: основные отличия подходов к найму сотрудников

Аутстафінг включає переклад частини свого персоналу до штату спеціалізованої компанії. Співробітники виконують свої обов’язки на тих самих робочих місцях, але керування ними здійснюється агентством з працевлаштування. Цей підхід допомагає знизити навантаження на внутрішні HR-відділи та бухгалтерію, а також розв’язує питання, які пов’язані з виплатою зарплати, перерахуванням податків та інших обов’язкових платежів.


Чому вигідно звернутися до компанії за послугами аутсорсу та аутстафу

Ці підходи дозволяють компанії:

  1. Зменшити фінансові зобов’язання з податків та соціальних внесків.
  2. Заощадити ресурси, які зазвичай витрачаються на підтримку внутрішніх, неспеціалізованих підрозділів.
  3. Передати виконавцю всі завдання, пов’язані з найманням, навчанням та звільненням персоналу. У результаті компанія може значно знизити витрати, передаючи функції чи оренду співробітників кадровому агентству.


    Залишити коментар

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *