Рекрутер – це спеціаліст, який займається пошуком співробітників. Важливість його роботи важко переоцінити, адже саме від нього залежать бізнес-результати компанії. Також рекрутер – це той, хто без перебільшення є особою організації, адже з ним першим спілкується потенційний співробітник. Всі особливості та деталі цієї професії розглянемо далі.

Хто такий рекрутер


Рекрутер у давнину і сьогодні

Рекрутинг як професійна діяльність відомий із давніх часів. У перекладі «recruiter» означає вербувати, наймати. Людей, які йшли на військову службу, називали рекрутами. В арміях, створюваних імператорами, були рекрутери, яких призначали з-поміж досвідчених воїнів. Саме вони відбирали кандидатів. Крім того, для поповнення війська їм нерідко доводилося вирушати у віддалені поселення. Праця найефективніших фахівців гідно оплачувалася, крім того, вживалися інші заходи заохочення.

Після Другої світової війни рекрутинг, зокрема в Америці, став досить агресивним. Так, компанії, що спеціалізуються на доборі кандидатів, не просто намагалися залучити працівників, а й відкрито перехоплювали їх у конкурентів та переманювали, пропонуючи вигідніші умови.

Хто такий рекрутер сьогодні? Як не дивно, але суть роботи особливо не змінилася: знайти співробітника, провести інтерв’ю, здійснити найм персоналу та тим самим закрити вакансії. Тобто це особа, відповідальна за пошук фахівців, які підходять для тієї чи іншої посади.

Потрібно сказати, що HR і рекрутер – це не одне й те саме. Хоча раніше саме співробітник відділу HR шукав нових працівників. Сьогодні ж обов’язки цих двох фахівців різні. Так, рекрутер займається всім, що стосується пошуку та найму персоналу, а HR адаптує, навчає, підвищує мотивацію співробітників тощо.


Типи рекрутерів

Щоб краще зрозуміти, що таке рекрутер, необхідно розібратися у напрямках і типах таких фахівців. Більшою мірою поділ відбувається з урахуванням того, де саме працює людина. Конкретніше:

  • корпоративні (внутрішні). Це, як правило, штатні спеціалісти, постійні співробітники. Вони заповнюють вакансії, які відкриті в організації. За потреби можуть співпрацювати із зовнішніми фахівцями;
  • експерти із підбору керівників. Це висококваліфіковані майстри, які підбирають управлінські кадри для різних компаній. Методи відрізняються, іноді теж застосовується переманювання – такий собі полегшений варіант хедхантінгу;
  • рекрутери агентства. Вони співпрацюють із великою кількістю організацій, найчастіше на умовах аутсорсингу;
  • професіонали, які займаються перекваліфікацією, працевлаштуванням. Не дуже поширений напрямок, проте іноді зустрічається. Працюють з людьми, яких звільнили або скоротили, допомагають підвищити шанси на отримання роботи за допомогою покращення навичок.

Окремо слід сказати про рекрутерів кадрових агентств. Їхнє завдання – закриття короткострокових потреб у кадрах різних компаній. Причому це може бути як робота з найпростішими вакансіями, так і досить високого рангу.


Завдання та обов’язки

Тепер пропонуємо розібратися, у чому полягає робота рекрутера. Він виконує багато завдань, серед яких:

  • визначення потреб у кадровому наповненні. Розробляються рекомендації щодо кваліфікації виконавця або групи працівників;
  • розробка стратегії найму. Ці обов’язки рекрутера мають на увазі планування процесу пошуку кандидатів тих чи інших посад. При цьому застосовуються досить звичні методи найму. Однак, для деяких вакансій потрібні інші методи – все залежить від конкретної посади. У процесі розробки стратегії потрібно брати участь у тематичних, зокрема мережевих заходах, досліджувати ресурси, розміщувати рекламу в різних місцях;
  • пошук кадрів. Шукає людей під конкретні вакансії. Іноді для підбору персоналу потрібна взаємодія з керівником чи колективом;
  • розміщення оголошень на тематичних майданчиках;
  • вивчення резюме. Щоб знайти людину, яка підходить та зможе працювати, анкета потенційного співробітника розглядається дуже уважно. Серед резюме, що надійшли, можуть бути такі, які не підходять з низки причин. Для прискорення перевірки іноді використовують різноманітні автоматизовані програми;
  • проведення співбесіди. У процесі визначається, чи підходить претендент, чи він має необхідні компетенції. Щоб це визначити, як правило, справжньому професіоналові буде достатньо 10 хвилин;
  • проведення оцінок. Іноді претендентам пропонують тести, що дозволяють переконатися в їхньому рівні компетенції (можуть проводитися онлайн). На основі такого тестування нерідко приймається рішення щодо доцільності співбесіди;
  • пошук найкращих претендентів. Цей процес може зайняти чимало часу, адже ключове завдання – знайти того, хто буде найбільш відповідати тієї чи іншій вакансії. Це стосується як досвіду, і теоретичних знань, навичок;
  • формування враження про роботодавця. Потрібно створити правильне враження про саму організацію;
  • участь у ярмарках вакансій та інших заходах, що стосуються найму. Тут теж цілком реально знайти гідного кандидата та закрити потребу в кадрах;
  • створення офферу (пропозиція роботи) для претендента, якого вже готові прийняти в команду. Якщо з якихось причин консенсусу досягти не вдається, підбираються інші претенденти.

 

Крім того, саме рекрутер відстежує та обробляє інформацію про потенційних працівників. Якщо вибір здійснюється для великої компанії, яка надає послуги різним клієнтам, весь цей процес повинен бути правильно організований.

Хто такий рекрутер


Найм персоналу та значення у цьому процесі рекрутера

Для того, щоб знайти людину на певну посаду, потрібно добре розуміти особливості спеціалізації. Також потрібно вміти пояснювати усі робочі аспекти потенційним працівникам. При цьому оцінювати технічні знання, якщо вони є важливими на конкретній посаді, не входить до кола його обов’язків. Етапи роботи:

  1. Вивчення ринку праці. Важливо розуміти вимоги до потенційного співробітника. Необхідно вміти аналізувати, чи має здобувач ключові навички та досвід.
  2. Залучення претендентів, збирання резюме. Професія рекрутер – це вид трудової діяльності, що передбачає вміння проводити аналіз та вивчати наявну інформацію. Власне залучення кандидатів йде з різних джерел – це можуть бути сайти пошуку роботи, професійні спільноти, резюме шукачів з бази тощо.
  3. Проведення співбесіди та оцінка претендентів. Завдання цього етапу – оцінювання компетенцій, професійних навичок та інших необхідних цільової вакансії чинників. Щоб це реалізувати, використовують додаткові методи аналізу. Наприклад, психометричні тести, і навіть на компетенцію.
  4. Контролювання процесу найму та взаємодія з відділами. Тобто до обов’язків такого фахівця включено управління цим процесом на всіх його етапах. Співпрацюючи з відділами, вдається визначити їхні потреби у кадрах, узгоджувати кандидатури, організовувати графіки проведення співбесід з претендентами, давати їм зворотний зв’язок.

Менеджер-рекрутер – це досить багатовекторний фахівець, який іноді виконує додаткові функції, що залежить від масштабів організації. Однак вони завжди тією чи іншою мірою пов’язані з найманням робітників та управлінням персоналом.


Робота з рекрутером: позитивні сторони, особисті та професійні якості

Ще трапляються ситуації, коли кандидати на ту чи іншу вакансію, а іноді й керівники не знають чи не дуже добре розуміють, хто такий рекрутер, і чим він займається. Однак помилково вважати, що цей фахівець – зайва ланка у системі найму. Звичайно, далеко не кожна компанія може собі дозволити утримувати такого штатного співробітника. У цьому разі його можна залучати за умов аутсорсингу. Це насправді вигідно для бізнесу, адже ви гарантовано отримаєте професіонала, відповідної посади, внаслідок чого надалі не відриватиметеся на підбір, проведення співбесід тощо. Замість цього зможете повною мірою зосередитися на основних робочих процесах.

Дуже важливо, щоб рекрутер був дійсно добрим, адже спілкування з ним – це перше враження претендента про колектив. Часто трапляються ситуації, коли корпоративний спеціаліст відділу кадрів лише тим і займається, що відсіває претендентів. Професіонал намагається зрозуміти, чого людині не вистачало на попередніх робочих місцях і заглиблюється в його історію.

Цілком логічно, що правильний підбір кадрів – це більше, ніж просто закриття вакансії.

Отже, хорошим можна вважати рекрутера, який:

  • просуває компанію. Як вже зазначали, це перша людина, з якою розмовляє претендент. Тобто він має вміти спілкуватися, створювати позитивне враження, згладжувати конфлікти, якщо вони виникають;
  • швидко працює. Справді, не можна розтягувати підбір на кілька тижнів чи місяців. Хоча, звичайно, це також залежить від того, яку саме вакансію слід закрити;
  • має прокачані організаторські здібності. Постійно узгоджує співбесіди, враховуючи при цьому плани претендентів, роботодавця та розставляючи пріоритети на основі поставлених завдань;
  • ефективно опрацьовує багато інформації. У процесі пошуку кадрів доводиться читати та оцінювати велику кількість резюме, а також підбирати та відсівати невідповідні кандидатури;
  • комбінує продаж та маркетинг. По суті, спочатку презентує та «продає» здобувачеві компанію, а потім самого кандидата – фірмі;
  • має добрий емоційний інтелект. Що стосується креативності, а також винахідливості, щоб залучити людей на деякі посади, доводиться включати кмітливість, адже вакансій може бути більше, ніж справді кваліфікованих фахівців. Емоційний інтелект для хорошого рекрутера – дуже важлива якість.

Хто такий рекрутер

Загалом для фахівця, який постійно працює з людьми, дуже важливо виявляти повагу до них. Зарозумілість і відчуття «довершення» долі – це погані якості. Ще одна особливість – рекрутер із професійного погляду дивиться практично на все оточення, розглядаючи їх як кандидатів на певні вакансії. Це дає змогу не втрачати професійність.

Отже, ми розібралися, чим займається рекрутер і яким він має бути, щоб ефективно виконувати поставлені перед ним завдання. Якщо ви шукаєте такого професіонала, однак у штаті його утримувати немає можливості, ми пропонуємо послуги аутсорсингу. Наші професіонали підберуть для вас найкращі кандидатури.



    Залишити коментар

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *