Українське законодавство досить жорстко регламентує питання безпеки працівників на робочому місці. Виходячи з чинних норм та стандартів, для підприємств з чисельністю штатних співробітників від 50 осіб обов’язковою умовою є відкриття відділу охорони праці. Про те, чим займається така служба, а також у яких випадках її краще передати на аутсорсинг, ми й поговоримо у статті.
Що таке охорона праці
Під охороною праці (ОП) мають на увазі систему збереження життя та здоров’я працівників компанії під час робочого процесу. Це поняття включає комплекс правових, соціально-економічних, технічних, організаційних, санітарно-гігієнічних та лікувально-профілактичних заходів. За безпеку працівників підприємства відповідає спеціальна служба охорони праці.
Основне завдання ОП — мінімізація можливих ризиків, пов’язаних з виробничими процесами. З цією метою розробляються спеціальні нормативні акти, дотримання яких дозволяє запобігти травматизму та іншим непередбачуваним обставинам.
Чим займається служба охорони праці
Мало розуміти, що таке охорона праці, важливо знати, чим відповідний відділ займається. Серед посадових обов’язків інженера з охорони праці можна виділити:
- попередження виробничих травм та професійних захворювань;
- розроблення нормативної документації з охорони праці;
- планування заходів щодо покращення робочих умов;
- контроль за дотриманням працівниками правил і вимог щодо ОП, а також колективного договору;
- пропаганду позитивних рішень, що допоможуть підвищити безпеку виробничих процесів;
- запровадження сучасних стандартів безпечної роботи;
- контроль за технічним станом будівлі та обладнанням, включаючи й об’єкти, що мають значний вплив на життя та здоров’я працівників;
- організацію різноманітних інструктажів.
Які документи ОП мають бути на підприємстві
Важливою складовою роботи відділу охорони праці є ведення документації. Насамперед у кожній компанії повинні бути присутні положення про роботу відповідної служби та посадові інструкції працівників. Також перелік документів щодо ОП включає:
- програми вступного та первинного інструктажів, а також журнали, в яких зареєстровано їх проведення;
- перелік професій зі шкідливими умовами праці;
- журнал реєстрації виробничих травм;
- інструкції з ОП з видів робіт;
- накази призначення осіб, відповідальних за охорону праці з виробництва;
- положення про компенсацію за шкідливі умови праці та ін.
Список документів може доповнюватися і змінюватись, виходячи з особливостей діяльності підприємства.
Особливості охорони праці на виробництві
Охорона праці для підприємства виробничого характеру ускладнюється високим ризиком травматизму. Використання в ході робочого процесу машин і механізмів, агресивні умови, хімікати та ін. — все це значно підвищує шанс виникнення непередбачених ситуацій. Саме тому роботодавцям важливо стежити за дотриманням законодавчих норм у галузі ОП. Ключові напрямки роботи інженера з охорони праці на виробництві:
- максимальне усунення шкідливих та небезпечних факторів, які можуть призвести до травматизму;
- забезпечення працівників спецзасобами, що сприяють мінімізації непередбачених ситуацій;
- навчання працівників правилам поводження з потенційно небезпечними механізмами, а також захисними засобами;
- проведення інструктажів щодо надання першої медичної допомоги.
Коли вигідно замовити аутсорсинг охорони праці
Відкриття відповідного відділу — єдиний спосіб організації охорони праці компанії. Часто фірми, яким невигідно наймати окремого фахівця до штату, передають такі процеси на аутсорсинг. Залучення спеціалізованого агентства приносить замовнику низку переваг:
- мінімізація витрат — при зверненні до аутсорсера відпадає необхідність сплачувати ЄСВ, облаштовувати офіс та забезпечувати працівника всім необхідним, при цьому оплата йде не за повний день, а за фактом;
- мінімізація ризиків — у разі несвоєчасного подання звітності або порушень правил ОП відповідальність лягає на підрядника;
- гарантія результату — у спеціалізованих компаніях працюють кращі інженери, готові відразу ж розпочати виконання обов’язків, багато невеликих фірм просто не можуть дозволити собі найняти таких компетентних працівників;
- економія трудових резервів — з аутсорсингом штат підприємства не розширюється, що дозволяє зберегти максимально вигідну категорію оподаткування, а також уникнути кадрових ризиків.
Щоб розрахувати вартість аутсорсингу охорони праці необхідно заповнити невеликий бріф. Вже скоро фахівці SUN ONE підготують вам комерційну пропозицію, яка дозволить оптимізувати витрати на ОП на підприємстві.
Види аутсорсингу охорони праці
Найчастіше аутсорсеру делегують розробку та ведення документації з охорони праці. Також до спеціалізованої компанії звертаються для разового розв’язання певних завдань (розслідування нещасних випадків, взаємодія з перевірчими органами, проведення інструктажів) або супроводу ОП на постійній підставі.
Як результат, аутсорсинг — це дуже гнучкий інструмент. Замовник може як делегувати підряднику певні функції, так і повністю закрити відділ охорони праці та техніки безпеки, довіривши відповідні процеси спеціалізованому агентству. Це дозволяє підібрати найбільш вигідне рішення саме для вашого бізнесу.
Якщо хочете дізнатися більше цікавої інформації про охорону праці, підбір персоналу та аутсорсинг, підписуйтесь на наші сторінки в Facebook та LinkedIn — з SUN ONE ведення кадрів перетвориться на максимально простий та ефективний процес.