У маркетингу кожна деталь є важливою, адже все відіграє свою роль у формуванні іміджу бренду, впливає на обсяги продажів, залучає покупців. Одним із досить ефективних інструментів просування виступають POS-матеріали. Вони дозволяють покупцям звернути увагу саме на ваш товар, виділяють його серед аналогів і спонукають здійснити покупку. 

Людина далека від маркетингу не відразу зрозуміє, про що йдеться, але насправді всі ми щодня стикаємося з такими матеріалами. Це брендовані холодильники з напоями, солодощами, яскраві стелажі з косметикою, вивіски із логотипами улюблених брендів.

У цій статті розповімо, що таке POS-матеріали, які їх основні функції, де їх найкраще розміщувати і які види такої реклами існують.

Що таке POS-матеріали: види і 30+ прикладів - 1


Що таке POS-матеріали

Абревіатура POS (або POSM) розшифровується як Point of Sale materials і позначає місце, де клієнт може здійснити покупку. Це може бути магазин, супермаркет чи будь-який інший торговий майданчик, де пропонуються товари чи послуги. Вони являють собою різноманітні рекламно-інформаційні носії.

Основна функція таких матеріалів ー привернути увагу потенційного клієнта і спонукати його здійснити спонтанну покупку. Що належить до POS-матеріалів? Вони бувають досить різноманітними, можуть використовуватися як у приміщенні, так і на вулиці. Виготовляються вони також із різних матеріалів: картону, пластику, металу, дерева, текстилю, акрилу.

Також варто відзначити, що POSM можуть використовуватися як одноразово, для проведення промо-акції, так і тривалий час – це стенди та стійки в магазинах, на яких розміщується продукція з логотипом компанії-виробника.


Які задачі виконують подібні носії

Це двояке питання, оскільки креативні POS-матеріали несуть в собі різні функції для самого бренду і покупця.

Які завдання вони виконують для компанії

Найчастіше людина, що пересувається містом, занурена у свої думки, справи та турботи. Тому привернути її увагу спонтанно не так легко, як це може здатися. Головне завдання POS ー відволікти потенційного покупця, звернути на себе увагу та продати товар прямо в цю хвилину. Тобто практично змусити людину здійснити покупку.

Скільки разів ви поверталися додому із товарами, які не планували заздалегідь купувати? Усе це робота POSM. Тому така реклама і робиться досить яскравою, об’ємною, та може встановлюватися у таких місцях, де людина її точно не минає, не звернувши уваги.

Чим креативніший і помітніший POS, тим краще, адже від цього залежить впізнаваність марки та кількість покупок того чи іншого продукту. Ще одне завдання POS-матеріалів ー це затримати клієнта, що вже йде, тому часто такі матеріали або товари розміщують прямо на касі, нагадуючи людині, що він щось не купив.

Також продукція здатна коротко описати переваги товару, послуги, пропозиції. Часто на різних вивісках може бути намальовано чи вказано, який ефект чи користь отримає покупець, купивши саме цей продукт.

Вона захоплює увагу покупця, адже людина, яка поспішає додому, не шукатиме товарів по супермаркету. Він візьме той, який потрапить на очі першим і буде добре прорекламований.


Яку користь приносять POSM цільовій аудиторії

Варто зазначити, що представлені носії інформації приносять користь не тільки продавцю чи виробнику, а й самому покупцю, адже дуже часто вони дозволяють заощадити час та фінанси.

  • Такі вивіски та вказівники дають можливість швидко помітити, де стоїть необхідний продукт;
  • вони дозволяють швидше визначитися з вибором, наочно показуючи, для чого призначений конкретний товар і що він дає;
  • жовті або червоні цінники, які всі ми помічаємо в магазинах, ー це також один з прикладів POS-матеріалів. Вони позначають акціонні позиції і дають можливість людині купити продукцію за більш вигідною, зниженою вартістю.

Також одне із завдань POS полягає в тому, щоб показати перехожим, що саме в цьому магазині можна купити той чи інший товар, скуштувати страву та отримати послугу. Це стосується різноманітних матеріалів, що розміщуються на вулиці біля входу до магазину, кафе, установи. Їх можна побачити і в коридорах великих торгових центрів.


Де найбільш вигідно розміщувати представлені носії інформації 

Розташування POS-матеріалів безпосередньо впливає на їх ефективність. Основні варіанти розміщення:

  1. Безпосередньо у магазині. Розмістити рекламні носії можна на полицях чи біля них, вказуючи на товари тієї чи іншої марки. На стелі зазвичай розвішують вказівники, допомагаючи покупцеві зорієнтуватися.
  2. Серед торгового залу. Це брендовані стенди із продуктами певної компанії. У відділі з молочною продукцією може стояти окремо стенд із товарами якоїсь торгової марки. Біля каси найбільш вдале місце для товарів, що мають імпульсивний попит (жуйки, батончики, цукерки).
  3. На вулиці біля магазину. Це інформаційні дисплеї та банери, які розповідають потенційним покупцям про акції, розпродажі, новинки.
  4. Біля дегустаційних зон. Дуже вигідний варіант презентації нового товару. Це різні стенди та плакати.
  5. На виставках та ярмарках POS-матеріали дають можливість привернути увагу покупця, і тим самим представити бренд, змусити людину купити продукцію.

Розміщуючи представлені рекламно-інформаційні носії у цих місцях, ви можете бути впевнені, що вас точно помітять.


Основні види POS-матеріалів

Усі існуючі POS-матеріали можна умовно поділити на кілька груп. Про них і поговоримо нижче.

POSM для вулиці та холів ТРЦ

Для початку розглянемо вуличні варіанти (в торгових центрах, вони можуть встановлюватися в холах):

  1. Панель кронштейн. Цей виріб закріплюється на торці будівлі. Щоб привернути більше уваги, може мати вбудоване підсвічування, обертатися чи мерехтіти.
  2. Штендер. Найчастіше розміщується перед входом у точку продажу чи вказує шлях до неї. Ми впевнені, що ви їх бачили. Наприклад, у кафе на них часто пишуть позиції меню, страви дня чи сезонні пропозиції. Штендер має вигляд дошки, де можна багаторазово писати.
  3. Лайтбокс. Це світлодіодний короб, що знаходиться при вході в магазин. Усередині боксу є підсвітка, а на саму основу наклеєна плівка з інформацією. Світло освітлює її, і рекламу видно навіть у темну пору доби. Виглядає це дуже красиво та помітно.
  4. Торцевий прапор. Носій нагадує прапорець.

Торцевий прапор розміщується на фасаді будівлі, а також може використовуватися на виставках та ярмарках для позначення того чи іншого бренду.

Що таке POS-матеріали: види і 30+ прикладів - 2


Варіанти для розміщення в торгових залах

Тепер розглянемо види POS-матеріалів, призначених для використання в приміщенні. Перший ー мобільна конструкція. Це велика стійка з дизайном компанії, яку можна пересувати, а за нею може розміщуватися представник бренду або продавець. Використовується не тільки як точка продажу в ТРЦ, але і на виставках, ярмарках, презентаціях.

Другий варіант ー бренд-зона, коли частина території магазину надається під конкретний бренд. Це виглядає масштабно, оформлюється у корпоративних кольорах компанії. Тут можна розглянути товари, протестувати, придбати, отримати консультацію представника.

Наочний приклад ー магазини побутової техніки, де на окремих ділянках представлені товари конкретних фірм та марок. 

Також існують наступні варіанти:

  1. Дисплей. Це презентаційний стенд, наповнений продукцією, який виготовляють із картону чи пінопласту. Для більшої помітності він може мати вбудовану підсвітку. Розміщують його часто на шляху покупця, щоб він точно помітив і прихопив із собою товар (напої, снеки, шоколад).
  2. Промо-стенд. Являє собою дегустаційні стійки. Дуже часто їх використовують у супермаркетах для дегустації та презентації нових продуктів (ковбаси, сири, сухофрукти).
  3. Хард-постер. Являє собою величезну рекламну вивіску з картону. Найбільш вдалим прикладом є реклама фільмів у кінотеатрах. Вони сприймаються не як реклама, а більше як прикраса залу. З ними роблять фото, виставляючи у соціальні мережі, що тільки підвищує популярність фільму та самого кінотеатру.
  4. Муляж продукту (часто називають джумбі). Дуже точна та детальна імітація товару, лише у кілька разів збільшена в розмірі. Таку POS-продукцію встановлюють у вітринах, можуть підвішувати до стелі або ставлять прямо на підлогу. Погодьтеся, не помітити таку рекламу досить складно. У деяких випадках такі муляжі можуть одночасно служити стелажем, на якому розставлена продукція цього ж виду та марки.
  5. Ростові фігури. Є зображенням людини або мультиплікаційного персонажа на весь зріст. Така реклама також дуже оригінально виглядає і спонукає людину звернути на неї увагу.

Існують також сліди, доріжки, класики ー такі матеріали можуть використовуватися не тільки всередині магазину, але і зовні. Вони вказують шлях до продукції бренду, виконані у дуже яскравому, цікавому дизайні та клеяться на підлогу. Дуже швидко привертають увагу маленьких покупців, що і змушує дорослих не тільки пройти за дитиною по доріжці, а й купити продукцію.


Які ще бувають різновиди

Крім перерахованих вище, варто виділити стоппери ー це вказівники, які спонукають покупця зупинитися, і вибрати саме ваш товар. Найчастіше вони займають частину полиці, де розміщені продукти вашої торгової марки. Такі таблички вигідно вирізняють товар серед аналогів.

Буває і шелфорганайзер ー картонна конструкція, завданням якої є ефектне виділення товару на полиці магазину. Серед інших типів:

  1. Ролл-ап та підвісні банери ー практично однакові POS-матеріали, що відрізняються розміщенням. Якщо в першому варіанті полотно натягується на металевий каркас і встановлюється на підлогу, то в другому воно підвішується просто під стелею.
  2. Мобайл ー виконується у вигляді великого підвісного носія, який може вказувати шлях до товару або відділу. Такі носії можуть бути як пласкими, так і об’ємними, що нагадують муляж.
  3. Шелфтокери ー невеликі, яскраві, картонні або пластикові планки, які розміщують уздовж полиці, таким чином позначаючи свій товар.
  4. Страйп стрічки ー вертикальні смужки, які часто вішаються біля каси або на стелажах з продукцією. На них закріплюються невеликі та легкі товари, які людина автоматично може захопити, роблячи покупки. Там часто розміщують желейні цукерки, стіки з кавою, канцелярію, снеки.
  5. Воблер ー такі POSM ви можете зустріти практично в кожному магазині. Це невеликий елемент, вирізаний із картону, закріплений на еластичній стрічці, яка виступає за межі полиці з товаром. Під впливом повітря картонка коливається, привертаючи увагу.
  6. Диспенсери ー легка цікава коробочка з буклетами, флаєрами та іншими листівками. Їх часто ставлять у банках, кабінетах, клініках.

Цей список можна продовжувати ще довго, адже асортимент POS-матеріалів дійсно дуже широкий. До них відносять брендовану сувенірну продукцію: ручки, блокноти, брелоки, магніти, сумки-шопери, календарики, чашки.

POS-матеріали насправді є досить ефективним та практичним інструментом для просування бренду. Їхнє коректне розміщення та вибір відповідного виду можуть значно покращити ефективність рекламної кампанії. Ними користуються мерчендайзери, рекламники та маркетологи.

Шукаєте команду, яка могла б зробити все грамотно та результативно? Звертайтеся до SUN ONE. Ми допоможемо вам підібрати кваліфікований та професійний персонал для цих цілей.



    Залишити коментар

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *