Візуальний мерчендайзер – це спеціаліст, який займається оформленням вітрин, торгових залів, інтер’єрів магазинів і шоурумів, різних виставкових зон та інших просторів, основна мета яких – ефективно продати той чи інший товар відповідної цільової аудиторії. Тобто головне завдання такого фахівця – забезпечити таку подачу товару, яка практично стимулюватиме споживача до здійснення покупки.

Сьогодні стало складніше привертати увагу покупців через досить велику конкуренцію на ринку буквально у всіх сферах торгівлі, і така професія, як візуальний мерчендайзер, з’явилася саме у відповідь на такий стан речей на ринку.

 

Візуальний мерчендайзер: хто це?

Ці фахівці відіграють ключову роль насамперед у роздрібній торгівлі. Компетентний мерчендайзер точно знає, як саме розмістити продукцію таким чином, щоб вона виглядала максимально вигідно та привабливо, як оформити простір у торговій точці, який створить у покупця приємне враження та буде мотивувати його не лише зробити покупку, а й повернутися сюди знову. Всі ці методи спрямовані на збільшення продажу та створення певного іміджу магазину, торгової марки або конкретного товару.


Обов’язки візуального мерчендайзера

До обов’язків спеціаліста з візуального мерчендайзингу входить ряд завдань, спрямованих на те, щоб створити та підтримувати привабливість торгової точки в очах покупця. З цією метою можуть бути використані такі методи роботи:

  1. Оформлення вітрин та торгових залів як одне з найважливіших завдань. Фахівець повинен вміти створити такі вітрини, які гарантовано привертатимуть увагу та інтерес перехожих, мотивуватимуть їх неодмінно відвідати магазин. Більше того, товари повинні бути зручно розташовані для покупця і знову привертати його увагу і породжувати мотивацію зробити покупку.
  2. Створення концепцій для тематичних зон. Для підтримки інтересу до продукції та торгової точки візуальні мерчендайзери розробляють стратегії, що відображають сезонні тренди, акції та спеціальні пропозиції. Сюди відноситься оформлення магазину (наприклад, до свята або сезону знижок).
  3. Робота зі світлом та кольором. Висвітлення грає ключову роль сприйнятті товарів. Більше того, за його допомогою можна вигідно підкреслити переваги тієї чи іншої продукції або приховати її недоліки. Колірна гама предметів інтер’єру та вітрин не повинна відволікати увагу покупців від представлених товарів.
  4. Контроль дотримання стандартів. У великих мережевих магазинах є свої стандарти візуального оформлення вітрин і зон, що продають, що входять до кола інтересів мерчендайзера як з точки зору створення такого простору відповідно до існуючої концепції, так і в плані контролю над дотриманням працівниками цих стандартів.
  5. Навчання персоналу. Часто візуальний мерчандайзер проводить різноманітні заходи щодо навчання співробітників торгової точки з метою надати їм інформацію про те, як підтримувати порядок на полицях та правильно подавати той чи інший товар покупцю.
  6. Аналіз ефективності. Один із важливих обов’язків – це аналіз ефективності та своєчасне внесення певних коректив. Якщо з тих чи інших причин товар не продається або вітрини і зони не привертають уваги покупця, то візуальний мерчендайзер повинен і може внести зміни до стратегії або вжити інших заходів щодо поліпшення ситуації, що склалася.

Все це спрямоване на створення особливої та комфортної атмосфери, яка допоможе покупцям легко знаходити потрібні товари.


Що може дати візуальний мерчендайзер вашому бізнесу?

Роль спеціаліста, який займається питаннями візуального мерчандайзингу, у розвитку бізнесу та збільшенні продажів складно переоцінити. Професіонал може створити привабливий імідж на ринку будь-якого бренду.

Візуальний мерчендайзер: хто це?

Ось кілька ключових аспектів, у яких візуальний мерчандайзер може принести користь вашому бізнесу:

  1. Збільшення продажів. Грамотно оформлені вітрини та торгові зали приваблюють більше покупців. Фахівець допомагає розташувати товар так, щоб легко було його знайти, та стимулює інтерес до покупки, використовуючи тільки йому відомі методи візуального впливу.
  2. Формування позитивного іміджу магазину чи товару. Правильне оформлення магазину впливає на довіру до нього покупців. Стильне, сучасне та естетично привабливе приміщення завжди набагато цікавіше для цільової аудиторії, це сприяє зростанню лояльності потенційних покупців.
  3. Аналіз та покращення клієнтського досвіду. Гарний мерчендайзер вміє аналізувати поведінку покупців та прийняті ними рішення, він може своєчасно вносити необхідні корективи до основної стратегії.
  4. Посилення акцій та спецпропозицій. Фахівці у цій галузі допомагають додатково виділити спеціальні акції та пропозиції, а також новинки продукції, роблячи їх максимально помітними для потенційного клієнта. У роздрібній торгівлі це дуже важливо, оскільки може збільшити продаж конкретного товару.
  5. Оптимізація простору магазину. Це дає можливість не тільки красиво розташувати товари на полицях, але й створити комфортні умови для покупців, що може вплинути на їхню поведінку та мотивувати до покупки.

Все це дозволяє візуальному мерчендайзеру стати ключовою фігурою у збільшенні ефективності продажів, особливо коли йдеться про роздрібну торгівлю. Його обов’язки різноманітні та варіабельні, що можна і потрібно обговорювати під час укладання контрактів із фахівцями цього профілю.


Як стати візуальним мерчендайзером?

Щоб стати професійним візуальним мерчендайзером, необхідно мати як особисті якості, так і теоретичні знання, практичні вміння. Ця професія знаходиться на стику таких областей, як дизайн, маркетинг та психологія споживання.

Візуальний мерчендайзер: хто це?

Щоб стати візуальним мерчендайзером, необхідно:

  1. Профільна освіта. Багато хто обирає шлях вищої освіти в галузі маркетингу, психології, дизайну чи архітектури. Багато освітніх центрів (як державних, так і приватних) пропонують доступніші, але не менш ефективні курси, на яких за відносно невеликий період можна здобути актуальну та затребувану професію.
  2. Постійне підвищення кваліфікації та саморозвиток. Є безліч тренінгів, курсів та майстер-класів, на яких фахівці діляться наявним досвідом та новими трендами, які вже показали свою успішність у практичному застосуванні.
  3. Здобуття відповідного досвіду роботи у вибраній сфері. Починати можна з роботи в магазині, де більш досвідчені колеги навчать оформляти вітрини. Завдяки їм ви зможете отримати безцінний досвід та навички.
  4. Розвиток смаку. Потрібно бути в курсі всіх передових та модних тенденцій у дизайні та не тільки. Візуальний мерчендайзер повинен знати і навіть передбачати, що виглядає добре, а що ні.
  5. Комп’ютерні навички. Щоб ефективно продавати свої послуги та демонструвати проекти керівництву, фахівець має вміти працювати з різними програмами для проектування та моделювання.

Будь-який власник бізнесу у сфері роздрібної торгівлі може навчити своїх спеціалістів або піти коротшим шляхом: найняти для цього команду професіоналів, які мають відповідний досвід, а не проводять експерименти, які можуть призвести до протилежного від бажаного результату. Шлях у цю професію аж ніяк не простий, але добрий фахівець завжди підвищує ефективність торгових точок та задоволеність покупців.



    Залишити коментар

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *