1. Чим займаються компанії-аутстафери
  2. Коли компанії вдаються до послуг аутстаферів
  3. Скільки коштує аутстафінг
  4. Які є ризики

Робота більшості підприємств неможлива без найманих працівників. Саме кадри виступають основним ресурсом, який формує конкурентні переваги та приносить прибуток. Але разом з прийманням персоналу до штату виникає необхідність вести велику кількість документів, стежити за своєчасною виплатою зарплати та утриманням податків з неї, а також займатися масою інших бюрократичних питань. Розв’язувати ці проблеми допоможе досвідчений аутстафер.


Чим займаються компанії-аутстафери

Аутстафінг має на увазі вивід персоналу фірми в штат іншої компанії. За фактом ніяких змін в бізнес-процесах не спостерігається: ті ж фахівці продовжують виконувати свої обов’язки на тих же робочих місцях, але тепер вони офіційно зазначені у посередника.

Компанію, яка займається працевлаштуванням робітників іншої фірми, називають аутстафером або провайдером. Посередник виконує всі рутинні завдання з ведення персоналу. Послуги аутстафінгу дозволяють уникнути проблем, пов’язаних з:

  • найняттям і звільненням персоналу;
  • кадровим діловодством;
  • виплатою податків і соціальних внесків;
  • розрахунком і нарахуванням заробітної плати;
  • трудовими суперечками.

Компанія-аутстафер допоможе забути про бюрократичні нюанси, які неминуче виникають при збільшеній кількості співробітників. При цьому замовник зберігає повний контроль над співробітниками, що відрізняє аутстафінг від аутсорсингу.

 

аутстаффер


Коли компанії вдаються до послуг аутстаферів

Кадрове діловодство займає лев’ячу частку допоміжних бізнес-процесів на будь-якому підприємстві. Чим більше компанія, тим більше їй потрібно наймати HR-ів і бухгалтерів по заробітній платі. Все це підвищує ризики, а також збільшує навантаження на ФОП. Ще більше проблем виникає серед підприємств з високою плинністю кадрів.

Аутстафер візьме на себе всі обов’язки, пов’язані з веденням та обслуговуванням персоналу. При цьому виводити за штат можна співробітників будь-якого департаменту. Таке рішення дозволяє вивільнити ресурси, оптимізувати кадрове діловодство і зробити процес управління найманими працівниками більш мобільним.

Українські підприємці допоки з побоюванням ставляться до аутстафінгу, але все ж популярність цього інструменту трудового менеджменту поступово зростає. Завдяки виводу працівників за штат замовник може:

  • Знизити кадрові ризики. Хоча співробітники працюють на підприємстві замовника, договір у них підписаний з посередницьким агентством. Завдяки цьому проблеми, пов’язані з трудовими суперечками, порушеннями законодавства та іншим лягають на плечі провайдера.
  • Зменшити витрати. Оскільки документообігом, податковими розрахунками й виплатою зарплати буде займатися аутстафер, клієнт зможе скоротити штат бухгалтерів і кадровиків. Додатково відпадає необхідність орендувати офіс для таких відділів, купувати дороге обладнання, а також встановлювати спеціальне програмне забезпечення.
  • Перейти на більш вигідну систему оподаткування. Вивід співробітників за штат зменшує кількість працівників, які значаться у замовника. Це дає можливість зберегти групу ФОП й оптимізувати оподаткування.

 


Скільки коштує аутстафінг

Вартість таких послуг складається з:

  • фонду оплати праці виведених зі штату фахівців (зарплата, премії, соціальні внески, військовий збір, податки на доходи фізосіб);
  • гонорару посередницької компанії — перш за все, він залежить від кількості виведених зі штату співробітників.

Досить часто послуги аутстафера обходяться дешевше, ніж ведення кадрової документації та розв’язання бюрократичних питань самотужки. Це робить вивід співробітників за штат фінансово виправданим рішенням.


Які є ризики

Існує думка, що аутстафінг служить демотивованим фактором для найманих працівників, в результаті чого підвищується плинність кадрів, а також знижується швидкість закриття нових вакансій. Насправді тут все залежить від політики підприємства. Рівень оплати, соцпакет та інші бонуси визначає компанія-замовник, аутстафер лише виступає виконавцем. Якщо не намагатися економити на зовнішніх співробітниках, тоді якість їх роботи буде така сама, як і у штатних кадрів.

Реальних мінусів у аутстафінгу два:

  • відсутність чіткого державного регулювання;
  • недобросовісні підрядники.

Уникнути таких проблем досить легко, необхідно лише відповідально підійти до вибору аутстафера. Також важливо чітко прописувати права, обов’язки та відповідальність сторін у контракті, аби запобігти ймовірних суперечливих ситуацій і конфліктів із провайдером.

В результаті попит на аутстафінг в Україні постійно збільшується, адже вивід персоналу за штат — це ефективний інструмент для поліпшення трудових процесів, а також зниження кадрових ризиків. Його грамотне використання дозволить оптимізувати роботу бізнесу, незалежно від типу та розміру підприємства.


 



    Залишити коментар

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *