Підбір персоналу для ресторану — завдання не з простих, адже від працівників тут залежить дуже багато. Мають значення кваліфікація, досвід роботи, не менш важливі особисті якості, такі як відповідальність, дружелюбність, уміння працювати в команді. Сьогодні сфера HoReCa переживає бурхливий розвиток, зокрема за рахунок мереж ресторанів швидкого харчування. У них практично постійно йде набір співробітників. Завдання рекрутингу – зібрати команду у закладі, яка зуміє реалізовувати всі робочі процеси та забезпечить гарний настрій гостям.

Як підібрати персонал у ресторанному бізнесі


Труднощі підбору персоналу для кафе та ресторанів

Набір персоналу в ресторан – це завдання не з легких. Основні складнощі, які виникають у процесі:

  • більша кількість співробітників – це молодь до 30 років, яка розглядає таку роботу як тимчасову;
  • для ресторанного бізнесу характерна висока текучість кадрів. Це пов’язано насамперед з графіком роботи та доволі великими навантаженнями. Графік, як правило, плаваючий, немає вихідних на свята, до того ж можливе емоційне вигорання від постійного спілкування з людьми;
  • часто змінюється колектив – тільки звикають працювати з одними, як уже на їх місце приходять інші. Це характерно більше для сфери фастфудів, хоча в звичайних ресторанах та кафе таке також може спостерігатися.

Підбір персоналу в ресторанному бізнесі часто пов’язаний з масовим заповненням вакансій. Так, при відкритті нової точки потрібно одразу багато офіціантів, барменів, кухарів та інших працівників кухні та зали.


Затребувані професії в HoReCa

Пошук персоналу, якщо ресторан уже працює, дещо спрощується, адже ви розумієте, які вакансії потрібно закрити і хто саме підійде як за навичками та кваліфікацією, так і за темпераментом. Коли ж заклад новий, оцінити потрібний обсяг та якість співробітників важко. Зараз розберемося з тим, які ж вакансії, як правило, актуальні.

Керуючий персонал

Кількість керівників залежить від формату, розміру та бюджету закладу. Може бути окремий керуючий та менеджер. Перший вирішує організаційні питання та контролює роботу персоналу, другий займається закупівлею, рекламою, підбором кадрів. Але частіше такі обов’язки бере на себе власник. Або ж усі завдання поєднуються в одну, і для їх виконання наймається керуючий.

Працівники зали

Це люди, в сферу обов’язків яких не входить безпосереднє приготування їжі. Серед вакансій, які потрібно буде закрити:

  • Офіціант. Необхідна кількість залежить від числа посадкових місць. Один офіціант може обслуговувати приблизно 10–15 столиків. Орієнтуватися слід на найбільш завантажений час – це допоможе визначити максимум потрібних працівників. Виходячи зі специфіки сфери, завжди знайдуться люди, готові працювати повний робочий день;
  • Бармен або бариста. Якщо заклад невеликий, то всього однієї людини на вказаних позиціях буде достатньо. До його обов’язків входить приготування напоїв, коктейлів. У тому ж випадку, коли пропонується великий асортимент, важливо не стільки кількість барменів, як їхній досвід та кваліфікація;
  • Касир. При розрахунку на касі, звичайно, потрібен працівник на цій позиції. Однак, як правило, такі завдання виконує бармен і/або офіціант;
  • Хостес. Це людина, завдяки якій відбувається перше знайомство з рестораном, – він зустрічає та супроводжує до їхнього столика.

Приймаючи рішення, кого конкретно потрібно найняти, враховують специфіку закладу, його розміри та відвідуваність.

Працівники кухні

Меню в будь-якому закладі HoReCa – це найважливіше, і саме від того, наскільки смачними, свіжими та якісними будуть страви, залежить, як часто сюди будуть приходити люди. На кухні ресторану чи кафе знадобляться:

  • шеф-кухар. Саме він організовує процес роботи, розробляє меню. Як правило, до його обов’язків також входить складання плану закупівель, вони можуть брати участь у створенні іміджу закладу;
  • кухар. Готує страви під керівництвом шеф-кухаря, кандидат на цю вакансію може мати не дуже великий досвід;
  • посудомийник, прибиральник. Це персонал, в сферу обов’язків якого входить слідкувати за чистотою на кухні, в залі та в інших приміщеннях.

При наборі співробітників на будь-яке з вказаних напрямків потрібно враховувати змінний графік роботи. Найчастіше це 2/2, але в окремі дні та навіть години може знадобитися більше, наприклад, офіціантів, барменів, кухарів.


Кваліфікація персоналу та вимоги до претендентів

У випадку з набором персоналу в кафе та ресторани просте читання резюме може бути недостатньо. Як мінімум бажано отримати лист з рекомендаціями з попереднього місця роботи. Роботодавець дасть об’єктивну оцінку компетенціям свого колишнього співробітника. При цьому не варто відразу відмовляти кандидатам без досвіду роботи, якщо це стосується офіціантів, кухарів (не шеф-кухарів), касирів, вони можуть себе проявити добре, якщо забезпечити їм навчання у вашому колективі.

Існує ще один спосіб перевірки кваліфікації персоналу, передусім того, який працює у залі, — після прийому на роботу запросити таємного покупця. Це дозволить зрозуміти, як обслуговують звичайних гостей.

Далі потрібно детально поговорити про вимоги. Всі працівники сфери HoReCa повинні мати санітарну книжку. Це в першу чергу забезпечує безпеку ваших гостей та самих співробітників. Важлива її актуальність, тобто необхідно, щоб санітарна книжка не була прострочена.

Як підібрати персонал у ресторанному бізнесі

При підборі персоналу для зали, кухні або управлінців необхідно звертати увагу на особисті якості, його налаштування на роботу, а також на те, наскільки довго він готовий працювати в даній сфері. Зверніть увагу: претендента на вакансію ще до трудовлаштування слід ознайомити з правилами та дисципліною, це мінімізує непорозуміння в майбутньому.

Що стосується персоналу, який працює в залі, то він, крім усього іншого, ще повинен бути дружелюбним, активним, комунікабельним, стресостійким, вміти гарно та грамотно говорити.


Значення навчання для працівників кафе та ресторанів

Навчання допомагає не тільки звикнути до колективу, а й адаптуватися на новому місці. Залежно від вакансії, воно може тривати різний період. Так, якщо у вас офіціант без досвіду, то йому слід приділити більше уваги. Різноманітні тренінги, на яких проробляються ті чи інші ситуації, надзвичайно важливі. Якщо ви хочете, щоб співробітник не «втік» через пару місяців, потрібно правильно його навчити, щоб він розумів, як йому діяти в тій чи іншій ситуації.



    Залишити коментар

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *